Hlavní příčinou mého zdržení je selhání automobilní techniky. V minulém článku jsem psal, že nás čeká dlouhá cesta domů, ale to jsem netušil, že ta cesta bude o trochu delší, než jsme plánovali. Z anglického Birminghamu jsme odjížděli směrem na Českou republiku podle plánu v sobotu dopoledne. Na čtvrtou hodinu odpolední jsme měli objednané místo na trajektu odjíždějícím z Doveru do Dunkirku. Přijeli jsme včas, nalodili jsme se bez problémů a cesta přes kanál ve společnosti Martiny Hladké (vystavovala na Crufts ASS Buxus of Klamar Garden a Idol Jack od Stroupinského potoka) a její rodiny proběhla v naprosté pohodě. Moře bylo tentokrát klidné, opět mělo onu světle smaragdovou barvu a tvářilo se přívětivě.
Porada v hotelu v Liége |
Těsně před Bruselem, městem všech evropanů, mě však vyrušil ostrý zvukový signál a červená kontrolka dobíjení, která se rozsvítila na palubní desce s důrazným varováním "Do servisu". Byla sobota, kolem deváté večer a my se nacházeli v srdci Belgie.
Odbočil jsem z dálnice na předměstí Bruselu, kde jsem vyhledal benzínku s nočním provozem. Původně jsme sice chtěli do Bruselu zajet a pokusit se najít otevřené obchodní centrum, kde by si moje žena mohla koupit krabičku belgických pralinek po kterých velmi toužila, ale v současné situaci jí nezbylo nic jiného, než si nechat zajít chuť. Po kontrole motorového prostoru při které jsme zjistili, že řemen pohánějící alternátor je na svém místě a alternátor se točí jsme se rozhodli pokračovat v cestě ještě o kus dále. Znovu jsem najel na dálnici, neustále jsem sledoval palubní desku a přál si aby ta hnusná červená kontrolka zhasla.
Po asi hodině jízdy, kdy jsem využil přednosti osvětlených belgických dálnic a přepnul pouze na obrysová světla jsme opět zastavili na benzínce. Energie v autobaterii ubývalo a hrozilo, že se Passat zastaví ve chvíli kdy se uzavře elektromagnetický ventil na přívodu paliva. Michal zavolal asistenční službu a domluvil odtah nepojízdného auta. Nacházeli jsme se 26 km před městem Liége.
Odtahový automobil IVECO vybavený automatickou převodovkou řídil bodrý belgičan se kterým si Petra velmi dobře rozuměla francouzsky. Chlapík vyzkoušel zda alternátor našeho vozu dává nějaké napětí a když zjistil, že nic, tak nám řekl, že může auto s námi odvézt do jejich depa odkud si musíme zavolat taxi a hotel ať nám sežene naše asistenční služba. Oprava auta se bude řešit až v pondělí, v neděli v Belgii nikdo nepracuje. O pravdivosti tohoto tvrzení jsme měli možnost se později přesvědčit. V té chvíli nám nezbylo než souhlasit. Než ten bodrý chlapík naložil našeho polomrtvého Passata na ložnou plochu náklaďáku i s Harrym a Hermionou uvnitř a než jsme se nasoukali do kabiny Iveca stačil Michal zadat asistenční službě hledání noclehu pro nás a psy v Liége. Během jízdy po dálnici zavolal Michalovi operátor asistenční služby, že pro nás má hotel. Dvoulůžkový pokoj za 130 Euro na noc jsme však museli odmítnout.
Řidiči odtahovky jsme ale byli asi sympatičtí a i když neustále opakoval, že problémem jsou naši psi, tak nám sehnal dvěma telefonáty hotel za 81 Euro. Dovezl nás dokonce až na hotelové parkoviště a nechal se Petrou přemluvit k tomu, že našeho Passata na parkovišti vyložil. Zatímco Petra s Michalem vyřizovali na recepci hotelu ubytování pro naši smíšenou lidsko-psí skupinu, já s Petrou jsme tomu řidiči věnovali osm plechovek piva jako ocenění jeho vstřícnosti. Ta piva si koupil Michal v Anglii jako dárek pro své kamarády, kteří ale asi nikdy neochutnají anglické pivo.
Do hotelového pokoje jsme se dostali v půl druhé v noci a protože se už nedalo dělat nic jiného tak jsme se umyli a zalezli do postelí.
Hotel v Liége ve kterém jsme strávili neplánovaně jednu noc |
Ztroskotanci na prohlídce Liége |
Ztroskotanci po obědě |
Petřin otec se švagrem dorazili kolem osmé. Hned jsme přemontovali "rakev" ze střechy Passatu na střechu Octávie, sbalili jsme svoje věci, některé jsme zapomněli na pokoji a některé v Passatu, hlavně jsme ale naložili Harryho a Hermionu a rozloučili jsme se s Petrou a Michalem. V této chvíli musím napsat, že mi nebylo příliš dobře při tomto loučení. Měl jsem neustále nepříjemný, vyčítavý pocit, že je v tom necháváme samotné, přesto, že jsme do této chvíle řešili vše společně. Celou výpravu na Crufts jsme společně plánovali a připravovali déle než rok, vše jsme řešili spolu, veterinárními náležitostmi počínaje přes zajištění trajektu a ubytování, přihlášení obou našich čtyřnohých miláčků a vyřízení dalších formalit, které jsme k cestě a výstavě potřebovali. No a teď, když se vyskytl první opravdu vážný problém tak bereme nohy na ramena. Fakt mi nebylo příjemné nechat naše kamarády na místě a odjet si směrem k domovu.
Myšlenky na Petru a Michala mě neopouštěly celých více než tisíc kilometrů cesty domů. Řídil jsem Octávii z Liége až 70 km před Rozvadov, kde jsem ji předal švagrovi a sám jsem se namačkal na sedadlo za ním na kterém jsem strávil zbytek cesty v poloze skrčence. Při mé výšce 190 cm to opravdu nebylo pohodlné cestování, tohle auto není pro "normální" lidi na dlouhé cesty. Domů, do Ivančic, jsme dorazili po necelých jedenácti hodinách v pondělí kolem čtvrt na osm ráno. Za poslední týden to byla třetí noc během které jsem vůbec nespal. Navíc jsem se už týden neholil, protože moje holení zůstalo v Ivančicích, takže jsem vypadal jako po pořádném flámu.
Hermiona odpočívá na Petře a Petra na lavičce |
Odpočinek v parku |
Zdeněk Šilberger
Chovatelská stanice Ivančice
Žádné komentáře:
Okomentovat