Psina

Život s welššpringrem je jedna velká psina.


úterý 24. května 2016

Jak „Arwen“ ke svému jménu přišla.


Ač by k tomu mohl svádět nadpis, tak řeč nebude o elfí princezně, postavě z trilogie J. R. R. Tolkiena Pán prstenů, kterou ve filmovém zpracování tohoto příběhu nezaměnitelným způsobem ztvárnila americká herečka Liv Tyler ale o naší dnes už téměř devítileté welššpringří dámě, která se ve skutečnosti jmenuje Heda Jifex.


Heda Jifex je členkou naší welššpringří smečky od 3. listopadu 2007, kdy jsme si pro ni přijeli k panu Jindřichu Fenclovi do jeho chovatelské stanice Jifex. Štěňátko po Jindrově fence Gabi Jifex měla moje žena Petra zamluvené dva roky a v září, když se narodil vrh „H“ Jifex se konečně dočkala.

Štěňátka z vrhu "H" Jifex "naše" Heda Jifex je zcela vzadu.
Když jsme onoho památného listopadového odpoledne Petřinu vysněnou holčičku přebírali, tak Jindra řekl: „Jmenuje se Heda“. V té chvíli jsem se díval na moji drahou ženu s úsměvem od ucha k uchu a se štěňátkem v náručí a hlavou mi bleskla jediná myšlenka: „Ta nebude Heda ani minutu.“

Moje žena Petra s jedním štěňátkem z vrhu "H" Jifex v náručí


Při vyslovení jména Heda se mi totiž okamžitě vybavila jedna scéna z české komedie Ecce homo Homolka, ve které „Heduš“ v podání herečky paní Heleny Růžičkové tančí v lese mezi kmeny vzrostlých smrků a její filmová tchyně a tchán toto baletní číslo komentují slovy: „Ta shodit takovejch padesát kilo, baletka, úplná labuť“.


Nemám nic proti paní Heleně Růžičkové, naopak je to moje oblíbená herečka. Nechovám ani žádnou averzi vůči sérii komedií o rodině Homolkových natočené v šedesátých letech minulého století. Jenom mi to jméno „Heda“ vůbec nesedělo k naší budoucí welššpringří kamarádce a věděl jsem, že by se mi ona myšlenka „ta shodit takovejch padesát kilo ...“ vrátila pokaždé, když bych slovo „Heda“ vyřkl. Pravdou je, že jsem nikdy jméno „Heda“ nepoužil k tomu abych na naši novou welššpringří společnici zavolal.

Heda Jifex před odjezdem z CHS Jifex do Ivančic

Hned po té, co jsme nastoupili do našeho Berlinga na cestu do Ivančic, jsme s mojí ženou začali vymýšlet domácí jméno pro malou „Hedu“. A než jsme dorazili do cíle, tak už jsme měli naši „Arwen“ a pod tímto novým jménem jsme v pozdních večerních hodinách představovali nový přírůstek naší vančické welššpringří smečce.

Dvě "Jifexky" se potkaly v Ivančicích.
Vlevo Cira Jifex "Kety" a vpravo Heda Jifex "Arwen"


Heda Jifex "Arwen" ve svém pelíšku první večer v Ivančicích


V Ivančicích dne 23. května 2016

Žádné komentáře:

Okomentovat